به دلیل نوسان قیمت، لطفا قبل از خرید تماس بگیرید! (09151077127)

رسمی:عنوان Far Cry 6 از Ray Tracing در کنسولهای نسل جدید پشتیبانی نمی کند

بهزاد فرخ پیبهزاد فرخ پی
402 بازدید
Farcry 6

یوبی سافت به طور رسمی اعلام کرد که عنوان موردانتظار این شرکت یعنی Far Cry 6 از فناوری Ray Tracing برای کنسول های نسل جدید پشتیبانی نخواهد کرد.

دلایل خوبی وجود دارند برای اینکه چرا کنسول ها این قابلیت را دریافت نمی کنند اما چیزی که مشخص است کنسول های نسل جدید به اندازه کامپیوتر های شخصی قدرتمند نیستند.

نزدیک به سه سال از زمان عرضه کارت گرافیک های سری RTX 2000 می گذرد و همان طور که می دانید طبق اطلاعات قبلی قدرت پردازش گرافیکی کنسول های نسل جدید چیزی مشابه کارت گرافیک RTX 2070 Super می باشد ولی این کارت گرافیک حتی در زمان عرضه قدرت اجرای بازی ها با تمام جزئیات و فریم ریت ثابت 60 همراه با فناوری Ray Tracing را نداشت،بنابراین بی راه نیست که سازندگان در استفاده از این فناوری در کنسول های نسل جدید با چالش مواجه بشوند.

این دقیقا یکی از دلایلی است که شرکت Ubisoft تصمیم گرفته از فناوری Ray Tracing در عنوان Far Cry 6 استفاده نکند.طبق گفته های این شرکت برای اجرای بازی در کیفیت 4K و فریم ریت 60 آنها باید فناوری Ray Tracing را حذف می کردند.

far cry 6

 

در حال حاضر یک سری بازی ها هستند که به خوبی از فناوری Ray Tracing استفاده کردند و می توان تاثیر این فناوری را به وضوح مشاهده کرد مثل  Cyrberpunk 2077 , Control . اما در حین حال یک سری بازی ها هستند که بود و نبود این فناوری تغییر محسوسی در عنوان هایشان ایجاد نمی کند.در این بین میشه به عناوینی مانند Dirt 5 , Godfall , Shadow of Tomb Raider و … اشاره کرد.

با توجه به این اظهارات میشه این نتیجه را گرفت که کنسول های نسل جدید به اندازه کارت گرافیک های سری RTX 3000 قدرتمند نیستند و اگر هم سازندگان قرار به استفاده از فناوری Ray Tracing در عناوین را داشته باشند به صورت محدود استفاده می کنند تا مشکلی برای عملکرد (به خصوص ثبات 60 فریم) پیش نیاید.

دسته بندی کنسول‌ های بازی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بفرما!
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت